Извонредноста на Мирафиори, најголемиот комплекс на FCA во светот

Извонредноста на Мирафиори, најголемиот комплекс на FCA во светот

•Од нејзините производни линии, каде работат околу 1.200 лица, излегува новиот електричен Fiat 500.
•Сите новитети воведенисо стартувањето на новата производна линија за да се достигне извонредност.
•Започна со работа во 1939, торинската фабрика беше „лулка“ на автомобилите кои ја одбележаа историјата на светската автомобилска индустрија, меѓу нив и првиот Fiat 500 кој излезе во 1957 со што започна моторизацијата на масата.
•Денес, во фабриката работат околу 20.000 лица и тоа во одделите за инженерија и дизајн, продажба, финансиски услуги и резервни делови, со што е најголемиот комплекс на FCA во светот.
•Во индустрискиот комплекс спаѓа и иновативната реалност која не е поврзана со производството: од Motor Village до Heritage Hub, од седиштето на FCA Bank до Цитаделата за дизајни одржлива мобилност.

По дебито на новиот 500 што се одржа пред италијанскиот печат, Групацијата ги отвора вратите на историската фабрика „Мирафиори“ во Торино каде што мажите и жените на FCA секој ден го создаваат овој бисер на технологијата кој е подготвен да направи револуција во светот на идната мобилност со неговиот единствен стил, создаден на италијански начин, Долчевита, со технологија и иновации. И нејзина „лулка“ би можела да биде само фабриката во Торино, лоцирана во најголемиот комплекс на ФКА во светот со околу 20.000 вработени во одделите за производство, инженеринг и дизајн, продажба, финансиски услуги и резервни делови. И со своите 81 година постоење, фабриката Мирафиори ја испиша историјата на италијанската и глобалната автомобилска индустрија. Сега, како симболичен мост помеѓу минатото и иднината, тука е поставена производната линија на новиот електричен Fiat 500, продолжувајќи ја долгата традиција на иновативни модели што излегоа од фабриката во Торино, исто како оној автомобил што излезе за прв пат од Мирафиори во 1957. Околу 1.200 луѓе ќе бидат вклучени во производството на електричниот 500, додека производствениот капацитет на целосно оперативната линија ќе биде 80.000 возила годишно со можност истиот да се зголеми. Сè заедно, развојот, инженерите и изградбата на производната линија, вкупните трошоци за оваа е инвестиција се приближно 700 милиони евра. Покрај тоа, новиот 500 е комплетно осмислен, дизајниран и реализиран токму овде, и е вистински производ “made in Fiat” и “made in Torino”.

Производната линија на новиот Fiat 500, концентрат на технологија и професионалност
За реализацијата на новиот Fiat 500 се тргна од работата на проектантите и на развојните идеолози на новиот модел, кои, заедно со експертите на фабриката поставија нова производна линија, користејќи ја веќе постоечката, зголемена за да се подобри производот и самите процеси. Благодарение на системот наречен MES (Manufacturing Execution System), се овозможи мониторинг на нарачките од клиентите и да се достават навреме овие информации до надворешните добавувачи, како и да се систематизира обезбедувањето делови пред нивното доставување во производство, така што на работниците им се обезбедува навремено сè што им е потребно. Центар на организацијата е екипа која ја координира групата на работници и е одговорна за нивната формација.Оваа екипа раководи со еден мал дел од процесот и се грижи за квалитетот на производството. Во текот на нејзината работа, раководната екипа е поддржана од технологијата, односно извршените операции се регистрираат во информатичкиот систем и раководната екипа има можност да врши контрола и да го проверува резултатот од секоја активност на екраните сместени на самата производна линија или пак преку нивниот smartphone.
Процесот на склопување на новиот Fiat 500 започнува од “Трим линијата” која е проектирана со големо внимание посветено на ергономијата: за да гарантира правилна поставеност на работата за конструирање на новиот модел на Фиат која е сместена на платформа со променлива висина. Тоа значи дека висината на производната линија се менува во зависност од операциите кои треба да се извршат и од деловите кои треба да се склопат. Ова е првата поставка од процесот на склопување, каде новиот Fiat 500 доаа по фарбањето. Работите почнуваат со демонтирање на вратите , кои се подготвени на специфичен начин, каде еден од најинтересните процеси е поставувањето на непропустлив слој од заштитата, каде еден робот се грижи за лимаријата при што се гарантираат највисоките стандарди за квалитет. Станува збор за тоа дека ФКА за прв пат користи топло валан лим за непропустлива заштита. Процесот продолжува со монтирање кабли, црева и шал табла. Штом се завршат процесите на “трим линијата”, на возилото се монтираат инструмент таблата и на централната конзола. Покриената линија која е поставена во Мирафиори овозможи да се систематизираат зоните резервирани за логистика и монтажа на опремата во близина на производната линија, правејќи ги процесите многу брзи.
Карактеристика на производството е терминалот на работникот, којшто е всушност еден монитор поставен на секое работно место и обезбедува информации во врска со склопувањето во секоја фаза од процесот. На почетокот на смената, секој работник пристапува до системот користејќи ја својата значка и го потврдува присуството на сите безбедносни уреди. Со допирање на екранот, може да се провери квалитетот, да се побара материјал или да се побара поддршка од раководниот тим. Во последниов случај, со притискање на копче, со музика се предупредува раководниот тим, кој истовремено добива повик на неговиот мобилен телефон за да го предупреди дека на некому му е потребна неговата помош. Ако раководниот тим не може да го реши проблемот пред автомобилот да излезе од соодветната работна позиција, линијата автоматски застанува со цел да се избегне било каква аномалија.
Уште една новина во производството на новиот Fiat 500 е воведена во одделот за „Монтирање на стаклата“ – тука робот ви овозможува да ги монтирате предните и задните ветробрански стакла со највисок квалитет – каде што е присутна првата ласерска алатка инсталирана во ФКА за печатење на бројот на шасијата. Во споредба со традиционалните технологии, ова мало парче опрема гарантира подобра завршница и поголема прецизност и работи без да произведе каков и да е бучава или вибрации.
Продолжуваме со „Одделот за шасија“ каде што се случува таканаречениот „спој“ на моторот и подвозјето. Меѓу најиновативните компоненти е склопувањето на кабелот за полнење на батеријата. Додека некои работници работат на рамката, друга група ги подготвува механичките делови, составувајќи ги групите на тркалата и командите на електричниот мотор.
Во споредба со традиционалното возило, главната платформа на овој автомобил ги вклучува батеријата и електричниот мотор и е составена од EDM (електричен погонски модул или модул за електричен пренос) и PEB (Power Electric Bay, или оддел на напојување). Други компоненти се грејачот и електричниот компресор за воздух. Откако ќе заврши со системот за погон, сè е подготвено за соединување со телото: „спојот“ се извршува автоматски. Главната платформа потоа се транспортира со иновативно автоматско возило водено од индукција, кое е пофлексибилно и овозможува лесно управување со различните брзини.
Конечно, новиот Fiat 500 – сега комплетен со тркала – е подготвен за склопување на вратите, седиштата и воланот, сите операции извршени на работни позиции карактеризирани со строга контрола на квалитетот. Друга новина во производството на новиот модел Full Electric се наоѓа во областа посветена на тестовите за вртење и центрирање на тркалата: тука, за прв пат, не е потребно присуство на вентили за всисување на издувни гасови, неопходни во процесите на склопување на возила со мотор со внатрешно согорување.

Трансформацијата на фабриката за една нова ера на одржлива мобилност
Инаугурирана во 1939 година, фабриката во Торино, за Фиат го означи почетокот на модерното производство и останува една од најдолгопостоечките европски фабрики за автомобили. Над два милиони квадратни метри површина, скоро дванаесет километри подземни патеки за движење на мотори и компоненти, повеќе од дваесет километри транспортни системи на кои се движат готови материјали и возила. Претставува вистински „град“ чија историја е нераскинливо испреплетена со Торино, толку многу што промените што ги доживеа со текот на годините производствениот погон и урбаното ткиво, на некој начин, се многу слични. И денес, со производството на Новиот 500, се отвора ново поглавје на оваа историска фабрика, а исто така претставува и пресвртница во историјата на FCA и автомобилот. Всушност, денес Групацијата разви нова трансформација, која почнува токму во срцето што пулсира на оваа област и, со почетокот на производството на Новиот 500, Фиат Крајслер Автомобили започна да пишува ново поглавје во историјата на Мирафиори. Но, активностите на FCA поврзани со одржливата мобилност не се фокусирани само на новите модели планирани на Мирафиори, бидејќи тие се фокусираат и на системите што се однесуваат на електрификација. Ова го демонстрираат различните проекти кои оживуваат во областа: од пилот-проектот Vehicle-to-Grid (V2G) до центарот за собирање на батеријата. Исто така во Mirafiori, која со сите свои инвестиции значително ја зајакнува својата водечка улога на европско ниво во електрификација, операции, отворени за инсталирање и на соларна енергија производни единици со фотонапонски панели. Конечно, експериментирањето во градот е уште еден аспект што ФКА рапидно го развива со општинските администрации. Во Торино, беше потпишан договор за соработка помеѓу Одделот за транспорт, инфраструктура и мобилност на градот Торино и Фиат Крајслер Автомобили за експериментирање – во рамките на урбаните патишта – интеграција на електрифицираната мобилност со управувачките инфраструктури на ограничени сообраќајни области (ZTL).

„Лулка“ на моделите кои станаа икони
Мирафиори отсекогаш била местото каде оживуваат брилијантни идеи и футуристички проекти. Од овие линии произлегоа иконските модели кои ја испишаа историјата на автомобилите, ја поттикнаа технолошката еволуција и, во многу случаи, исто така ги придружуваа промените во италијанското општество. Првиот таков автомобил беше легендарниот Тополино, најмалиот масовно произведен автомобил во светот. Потоа дојде 500, првиот популарен автомобил во Италија, кој беше толку баран само по неколку месеци маркетинг што времето на чекање за да се добие достигна една година. Токму од Мирафиори дојде и најиконскиот автомобил на сите времиња за марката Fiat, 500, кој ја преплави Италија по Втората светска војна, беше значаен дел од економското чудо, ги скрати растојанијата и им овозможи на Италијанците лесно да се движат, да се среќаваат и да патуваат. Тогаш на ред дојде незапирливата Панда, уште еден автомобил кој одбележа ера, произведен во три серии и над 7,5 милиони произведени возила. И потоа Уно, лансиран со незаборавна презентација од вселенската база Кејп Канаверал (САД), која направи револуција во организацијата на внатрешните простори со измислување на концептот на „миниван однатре“. Без да го заборавам неговиот наследник Пунто. Накратко, во семејниот албум на сите Италијанци има автомобил што излегле од Мирафиори, како што е 1100, или 127 или 131 Мирафиори, што дури и во името гордо ја подвлекуваше фабриката во која се произведуваше. Мирафиори се менуваше рака под рака со градот Торино, ги сподели своите успеси, како и тешките моменти, но секогаш наоѓаше начин да се појави повторно. Денес во областа Торино – Мирафиори и неговото проширување на Груљаско – околу 20 000 луѓе работат во производствените и поврзаните активности со инженерството и дизајнот, продажбата, финансиските услуги и резервните делови, што го прави најголемиот FCA комплекс во светот. Ако се земе предвид дека периметарот се прошири и вклучува други активности во Пиемонте, мора да додадеме уште 4.000 луѓе и приближно 40.000 вработени кои работат во компаниите снабдувачи.
Модели произведувани во фабриката Мирафиори: Fiat 500 “Toполино” (1939, иако почетокот на производството се оддолжи дури по Втората светска војна, во 1947), Fiat 1100 (1947), Fiat 1400 (1950), Fiat 1900 (1952), Fiat 1100/103 (1953), Fiat 600 (1955), Fiat 1200 (1957), Fiat 1800 (1959), Fiat 2100 (1959), Fiat 1300 (1961), Fiat 1500 (1961), Fiat 850 (1964), Fiat 124 (1966), Fiat 125 (1967), Fiat 127 (1971), Fiat 131 (1974), Fiat Panda (1980), Fiat Uno (1983), Fiat Croma (1985), Lancia Thema (1984), Autobianchi Y10 (1985), Fiat Punto (1993), Fiat Marea (1996), Fiat Multipla (1998), Fiat Punto (1999), Fiat Stilo (2001), Lancia Lybra (2002), Lancia Thesis (2002), Fiat Idea (2003), Lancia Musa (2004), Fiat Grande Punto (2005), Alfa Romeo Mito (2008), Maserati Levante (2016), Nuova Fiat 500 (2020).

И не само произвоство на автомобили
Во последниве години, областа Мирафиори беше предмет на важни работи за преквалификација и обновување. Првата значајна интервенција датира од 2006 година, со инаугурацијата на Мотор Вилиџ. Парче од историскиот ѕид беше буквално „срушено“, во висина на Порта Нула на Пјаца Катанео, која повеќе од еден век ја делеше фабриката од градот. И во близина на Мотор Вилиџ, по темелното реновирање, неодамна беше обновена зградата во Корсо Орбасано, каде сега е сместена банката на ФКА. Покрај тоа, таа област на Виа Плава, каде што беа собрани нови автомобили, сега се прероди со нова мисија, благодарение на реставрацијата на индустриските структури. Всушност, во зградите на поранешна Меканика 2, се појави витално важна деловна област. Тука се наоѓаат Стилскиот Центар, работилниците на Abarth и канцелариите на FCA Service и CNH Industrial, како и административните, информатичките и сметководствените активности на Групацијата. Исто така, во оваа област е сместено и одделението за наследството на FCA, Heritage Hub, каде минатото се среќава со иднината, а неговата мисија е да го заштити неповторливото историско наследство на италијанските брендови на Групацијата. Инаугурирано во 2019 година, впечатливото здание е место за работа, услуги и продажба, но исто така и возбудлива витрина со над 250 автомобили кои припаѓаат на историската колекција на компанијата, која и денес е извор на инспирација. Конечно, FCA секогаш посветуваше особено внимание на универзитетот, толку многу што го фаворизираше раѓањето – повторно во рамките на Мирафиори, во Корсо Сетембрини – во кампусот на Политехничкиот центар во Торино: Цитаделата за дизајн и одржлива мобилност. Последно, но не и најмалку важно, недалеку од областа Мирафиори, е поранешната фабрика Fiat во Ривалта, која штом завршат работите за реновирање до почетокот на следната година, ќе стане еден од глобалните центри за дистрибуција на резервни делови на брендот Mopar во Европа, на Блискиот исток, во Африка и другите светски пазари. Така, една поранешна фабрика за производство на возила – која започна со работа во 1967 година и тука беа произведени многу од најпознатите модели на Fiat, како што се Fiat 124 Спајдер, Дино, Ритмо и Браво – се претвори во иновативен склад ориентиран кон критериуми на енергетска ефикасност и одржливост на животната средина за складирање и дистрибуција на додатоци и резервни делови. Новиот центар ќе поддржи над 5.000 дестинации, значително намалувајќи го времето на испорака до дилерите и работилниците.